måndag 18 oktober 2010

Blir galen...

På en kollega.
Kan man bli mer irriterande än henne?
Fy fan säger jag bara.. Hon är otrevlig och elak.
Byter pass till höger och vänster utan att ha frågat cheferna om det är ok.. Sedan bara förvänta sig att jag ska acceptera. Sedan kräva att jag ska byta tid på min aktivitet som jag har på söndagarna när jag jobbar helg, och då också har mitt långpass, 8-20.. För att hon inte hinner ha rast?! Va?! Det är jag som ska ha 1 timmes rast på söndagarna när jag jobbar, inte hon.. Men hon tror väl att jag är beredd att byta pass varje helg eller något.. Men nu är det färdig bytt med pass för henne!
Kund inte hålla tyst idag när chefen frågade hur helgen varit. Jag sa först att den varit bra, men hon såg att det var något annat också..hon gav sig inte förrens jag berättade och då berättade jag om vad som hänt under helgen.
Kändes ganska skönt efteråt när hon gått. Det var precis som om en stor sten lyftes från mina axlar.
Man blir ganska trött på såna trångsynta kollegor som inte kan acceptera att det kommer in ny personal som har nya idér och ny energi. Nej.. sätta stopp så fort det bara går.. vill inte bryta på gamla invanda mönster och rutiner!

Jag var på väg att säga upp mig men kände sen att nej... Jag ska inte flytta på mig! Kan inte hon samarbeta med mig, utan tycker att det är obekvämt så får väl hon byta pass eller jobb!
Trivs med alla förutom henne, men jag kan jobba med henne pga att jag är så pass vuxen och mogen så jag låter inte "privata" åsikter gå ut över arbetet..

Nog om det.. Nu ska jag mysa en stud med mina tjejer.. Marcus jobbar över ikväll..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar