fredag 27 augusti 2010

Mardrömmar..

Vaknade till vid 23-tiden av att jag hade haft en mardröm igen. Det är andra natten på rad nu. Det värsta är att drömmarna känns så verkliga, att jag trodde att jag hade blivit slagen och blödde näsblod och hade stickmärken i armarna. Det skumma är ljuset i drömmarna, det är som ett röd/lilla ljus.. Väldit obehagligt.
Natten innan drömmde jag att någon sa att pappa var vid liv igen, men jag står bara och skriker tillbaka att han är död sen 5år tillbaka!! Tårarna rinner ner på kinderna och jg känner en sådan smärta men jag kunde inte vakna!
Igår kväll tvingade jag nästan mig själv att vakna för jag ville inte vara med i den drömmen! Men så fort jag somnat om igen så började nästa skumma dröm.. Vill inte skriva riktigt om den här för det var så vidrigt..
Jag har märkt dom här senaste åren efter pappas död att mardrömmarna kommer så här i slutet på Augusti.. Vet inte om det är mitt sätt att bearbeta sorgen eller vad det är. Jag har inte berättat det för någon förens nu. Igår kväll var jag så uppskakad så jag vart tvungen att ropa på Marcus, kunde verkligen inte somna om.. Han hade satt sig i vardagsrummet för att se klart på en film. Men flög in i sovrummet och höll om mig tills jag somnade igen.. Ibland är det väldigt skönt med en famn att få somna om i när man mår som man gör..
Funderar på att föra en drömbok som en vän till mig gör. Sedan försöka fundera på vad dessa drömmar betyder..
Hoppas att jag får sova gott inatt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar