torsdag 19 augusti 2010

Vad ska vi kalla våran?!

Satt och kollade på fb där det var en fråga om vilket det fulaste ordet var.. Då var det en kvinna som skrivit "stjärt är det fulaste ordet om man anväder det på flickors könsorgan.. Detta land kommer aldrig att bli jämnstält om vi fortsätter kalla det för stjärt". Håller med till 100%. Varför kan vi inte säga vad det är istället för att kalla det för framstjärt?! Jag fick lära mig ordet "snoppa" när jag var liten. Killar hade en snopp och flickor hade en snoppa. Sen finns det så många andra ord också för den, men det är det ordet jag anväder hemma med mina flickor också. Inom jobbet med äldre damer säger jag "fram till" eller "nertill" annars blir dom mycket generade.. Hihi.. Även till gubbarna säger jag det. Vägrar att säga snoppen, penis eller något sånt ord till en man som är 80 år! Det skulle kännas väldigt konstigt för mig. Men dom flesta jag jobbar med har jag hört säger samm som mig. Det känns mer bekvämt om man får utrycka sig så...

Jag har ifs några gulliga ord.. Hihi.. Pärlan, musen, snuffsan.. Ja, men som sagt.. Alla har vi våra smeknamn.. Men vad ska man ha för gemensamt namn om man ska prata öppet om det?! För nu ska vi i te sitta och vara som på 18000-talet.. Vi måste kunna prata om det vi har där nere också utan att det ska låta vulgärt eller stötande.. Förslag?! Skriv gärna och kommentera..!

Puss puss så länge!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar