torsdag 23 september 2010

Vad är det här?!

Det frågade Jasmine sin dagis fröken idag när hon och 2 kompisar hittat en kondom.. Fröken svarade ärligt; en kondom. Motfrågan blev; Vad är en kondom för något? Fröken svarade då; en vuxensak.
Bra svar anser jag. En annan pappa som fått samma lapp som mig om denna incident blev väldigt upprörd. Jag skrattade bara. Tyckte hela grejen var väldigt komisk. Hihi.
Men samtidigt tycker jag att det är bra att barnen vågar fråga. Mamma asgarva i telefonen och tyckte det var jätte bra gjort av fröken att svara så ärligt och rakt.

Nu lär det säkert bli åsikter om detta, men det tycker jag egentligen bara är löjligt. Det lär bli liv i luckan på dagis från dom andra föräldrarna. Jag är inte ett dugg upprörd.
Jag fick "sexualundervisning" när jag var väldigt ung hemma. Jag tycker att det är väldigt viktigt att man vet vad det är innan man kommer upp till "den lagliga" åldern..
Jag har redan pratat med min äldsta lillasyster som idag är 14 år om sex. Hon vet vad det är och vad det handlar om.

Nej, nu ska jag ta mina flickor..

Skriver mer en annan dag.. Puss puss så länge!



1 kommentar: