måndag 8 mars 2010

Outsiders...



Kollar på outsiders, det handlar om att se annorlunda ut.
Ganska intressant hur folk är fördomsfulla vad det gäller utseedende.. Det är ganska hemskt. Hur folk måste stirra på någon som har en bränndskada i ansiktet, eller något annat väldigt märkbart.
jag jobbar juh ändå inom vården så jag reflekterar inte så mycket över det.
Har till och med en kollega som har tvångstankar. Han måste nudda vid allt, så han kan inte jobba "normalt", men han är väldigt öppen om det och skäms inte.
Men man märker juh att folk stirrar och fnittrar.. Fattar inte varför folk inte kan sluta stirra..

Men man märker däremot ibland själv sitter och tänker "Jaha, där kommer en såndär".. Känner sig lite som en pensionär. Man var juh lite som man var själv när man var ung.
Men det är juh ändå en annan sak när ungdomarna klär sig på ett galet och uppseende väckade sätt. Vissa grejer kan jag tycka är lite coolt. Men ibland tycker jag bara gå hem och bytt kläder och tvätta ansiktet..

Förstår inte hur föräldrarna kan släppa ut sina barn med 5 kilo smink i ansiktet och minikjolar. Hallå?! Vakna upp! Inse vad ni utsätter era barn för..

Skulle inte kunna släppa ut mina barn om dom såg ut på det sättet. Aldrig!










Är det så här vi vill se små tjejerna springa runt på stan? --------->








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar